Jangan Campurkan 7 Buah-buahan Ini Boleh Menyebabkan Penyakit Serius


Memakan sayur-sayuran dan buah-buahan pada setiap hari adalah sangat penting untuk kesihatan kita secara keseluruhan. Walau bagaimanapun, Terdapat beberapa perkara yang kita tidak perlu bereksperimen dengan, seperti mencampurkan dua buah-buahan atau sayur-sayuran atau memakannya pada masa yang sama. Bukan sahaja tidak mencampurkan dua jenis buah-buahan dan sayur-sayuran boleh menjadi tidak sihat, tetapi ia juga boleh membawa maut. Turun bawah kita ada senarai makanan yang anda tidak perlu mencampurkan:

Jangan Campurkan 7 Buah-buahan Ini Boleh Menyebabkan Penyakit Serius

Pisang dan puding

Gabungan puding pisang adalah sukar untuk mencerna dan akan melambatkan fikiran anda. Ia juga akan merangsang pengeluaran toksin, yang boleh membawa maut untuk bayi.

Lobak merah dan oren

Jus lobak merah dan oren adalah kombinasi yang popular, namun ia harus diperhatikan bahawa ia boleh menyebabkan pedih ulu hati serta refluks hempedu yang berlebihan. Dalam sesetengah kes, ia juga telah dilaporkan menyebabkan kerosakan buah pinggang serta masalah-masalah lain yang mungkin boleh membawa maut.

Susu dan nenas

Nenas adalah kaya dengan bromelain itulah sebabnya ia harus tidak boleh dicampur dengan susu. Jika digabungkan, gabungan boleh menyebabkan sakit kepala, sakit perut, loya, jangkitan, cirit-birit dan isu-isu lain yang membuatkan ia amat merbahaya untuk bayi.

Lemon dan betik

Memakan campuran ini boleh menyebabkan anemia serta masalah dengan tahap tahap hemoglobin anda. Elakkan memakan campuran ini dan mengelakkan memberikan kepada anak-anak anda juga.

Pisang dan jambu batu

Mencampurkan dan memakan jambu batu dan pisang boleh menyebabkan acidosis dan gas, mengakibatkan rasa loya dan sakit kepala.

Susu dan oren

Jika anda salah satu dari orang-orang yang Tambah jus oren ke dalam bijirin, berhenti sekarang. Ia membuat perut anda tidak dapat memproses kanji daripada bijirin tersebut dan setelah ia mendapat bercampur-campur dengan susu, ianya sangat sukar untuk mencerna dan akan mengakibatkan isu-isu kesihatan.

Buah-buahan dan sayur-sayuran

Jangan sekali-kali mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran bersama-sama. Buah-buahan yang kaya dengan gula dan ia adalah sukar untuk dihadam, membawa kepada mereka tinggal dalam perut anda untuk tempoh masa yang lebih lama. Mereka mula penapaian yang melepaskan toksin dan menyebabkan sakit kepala, jangkitan, cirit-birit dan sakit perut.

Anda hanya boleh mencampurkan buah-buahan dengan buah-buahan lain. Down di bawah adalah beberapa cadangan oleh Kumpulan:

Manis – berasa bebas untuk menggabungkan manis buah-buahan yang tidak mengandungi asid seperti pisang, epal, mempelam, cantaloupe dan tembikai.

Berasid – buah-buahan tersebut penuh dengan asid sitrik dan bolehla dibancuh dengan selamat. Beberapa contoh akan lemon, oren, blueberry, anggur, kiwi, dan limau gedang.

Separa berasid – buah-buahan ini adalah rendah dalam asid. Anda boleh mencampurkan buah-buahan ini dengan selamat. Beberapa contoh akan Raspberi, mangga, epal dan Strawberi.

Buah-buahan – Neutral – yang mengandungi lebih banyak vitamin, minyak, garam dan protein akan alpukat, badam, kacang tanah,
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==